Bedömning i yrkesämnen – dilemman och möjligheter

Bedömning i yrkesämnen - dilemman och möjligheter Bokomslag Bedömning i yrkesämnen - dilemman och möjligheter
Skolverket
2011
36

I och med den nya gymnasieskolan ska yrkeslärare bedöma elevernas yrkeskunnande, både i karaktärsämnen och i gymnasiearbeten. Denna skrift ska vara ett stöd för lärare i den bedömningen.

Stödmaterialet ger en bild av bedömning i den nya gymnasieskolans yrkesprogram. Innehållet grundar sig på perspektiv och tankar från Skolverket, forskare och yrkesverksamma lärare. Materialet vänder sig till yrkeslärare och skolledare. Syftet är att ge en bred utblick över de dilemman och möjligheter som möts i bedömning i yrkesämnen. Materialet är tänkt att kunna tjäna som utgångspunkt för diskussion och kompetensutveckling inom ett arbetslag.Vi hoppas att materialet kan bidra till att starta nya diskussioner och ett förnyat arbete med bedömning där samarbete, dialog, lärande och likvärdighet blir ledord.

Share Button